Niepubliczne Przedszkole Nr 1 im. Marii Konopnickiej

Moje emocje

Zajęcia otwarte dla rodziców 6 – latków

„MOJE EMOCJE” – ZABAWY DRAMOWE

 

Cele

  • stwarzanie sytuacji do nazywania emocji,
  • tworzenie prostych klasyfikacji,
  • rozwijane twórczości i kreatywności.

 

Formy

  • indywidualna, zbiorowa.

 

Metody

  • słowna, czynna, zadań stawianych dziecku

 

Pomoce

sylwety kwiatów: uśmiechniętego i smutnego, karty mimiczne, laska gimnastyczna, podpisy, kamyki, kredki, fasola, spinacze, słomki itp., podkładki dla każdego dziecka.

 

Przebieg zajęć

„Iskierka przyjaźni”– zabawa integracyjna – dzieci ustawiają się w kole, biorą się za ręce, a następnie chowają ręce za plecy. Wybrana osoba delikatnie ściska kolegę lub koleżankę przekazując „iskierkę przyjaźni.” Cała grupa w tym czasie mówi rymowankę:

Bratnią iskrę puszczam w krąg,

niechaj wróci do mych rąk.

„Kwiaty radości i smutku”– zabawa dramowa – nauczyciel kładzie na środku dwie sylwety kwiatów: smutnego i uśmiechniętego, zadaniem dzieci jest dopasowanie kart mimicznych z nastrojami do odpowiednich kwiatów (karty mimiczne z: zadowolenia, radość, euforia, zrelaksowanie, miłe zaskoczenie, smutek, rozpacz, wściekłość, strach, tęsknota.

 

„Co słyszę na początku i końcu?” – zabawa przygotowująca do czytania – dzieci jeszcze raz nazywają emocje i jednocześnie podają głoskę z nagłosu i wygłosu wyrazu.

 

„Co to za emocje?” – dzieci z pomocą nauczyciela dopasowują podpisy do odpowiednich obrazków.

 

„Kiedy jestem….” – zabawa ruchowa z laską gimnastyczną – nauczyciel staje pośrodku koła, trzyma w ręku laskę gimnastyczną, opisuje wybrane zachowanie emocjonalne, następnie puszcza laskę, która padając wskazuje osobę, która ma udzielić odpowiedzi:

„… wczoraj razem z rodzicami wygrałem najnowszy model samochodu bmw, czuliśmy….. euforię”

„…. dziś dostałem pochwałę w przedszkolu, czułem …. radość”

„…. dziś obudziłem się w dobrym humorze, szybko się ubrałem, zjadłem śniadanie i wyszedłem z rodzicami do przedszkola, jestem ….. zadowolony”

„…. dostałem list od przyjaciele, cieszę i jestem ……mile zaskoczony”

„…. nie chciałam iść do przedszkola, chcę być z mamą i tatą, ………………… za nimi”

„…. moja młodsza siostra połamała mi ulubiony samochód, jestem …… wściekły”

„…. nie lubię chodzić do lekarza, a dziś mam szczepienie, jestem …… przerażona”

„….tak bardzo boli mnie ząb, jestem ….. zrozpaczony”

„… skończył się mój ulubiony film, jest mi ……..smutno, że wychodzimy już z kina”

„…. leżę w łóżku, czytam ulubioną książkę, jestem …. zrelaksowany”

 

„Kwiatek radości” – twórcza zabawa konstrukcyjna – nauczyciel rozdaje dzieciom podkładki, każde dziecko znajduje w sali dogodne miejsce i z materiałów leżących na stolikach (kredki, temperówki, fasola, kamyki, koraliki, słomki itd.) układa swój wymyślony kwiatek radości.

 

Sprzątnięcie sali, pożegnanie Rodziców.

autor  mgr Monika Sztulc

Wydarzenia