Przedszkole przyjmuje dzieci w wieku 2 – 6 lat. Czynne jest w godzinach od 6:30 do 18:00. W tym czasie dzieci mają zapewnione cztery smaczne i zdrowe posiłki: śniadanie, obiad i dwa podwieczorki.
W NASZYM PRZEDSZKOLU nad prawidłowym rozwojem i bezpieczeństwem dzieci czuwa wykwalifikowana kadra pedagogów. Wszystkie nauczycielki uczestniczą w różnorodnych kursach, warsztatach i szkoleniach, aby pogłębiać swoją wiedzę i jeszcze lepiej móc wykonywać swoją pracę.
Oprócz nauczycieli wychowania przedszkolnego, placówka zatrudnia także specjalistów wspierających rozwój dzieci: psychologa i logopedę. Całym tym zespołem w doskonały sposób kieruje już od dwudziestu siedmiu lat Pani dyrektor mgr Ewa Suchocka, wspomagana przez Panią dyrektor przedszkola mgr Marzenę Sacharczuk.
NASZE PRZEDSZKOLE zapewnia bezpieczny, wszechstronny i radosny rozwój każdego dziecka. Mała liczba dzieci w grupie, umożliwia nauczycielowi głębsze, indywidualne poznanie swoich wychowanków, sprzyja rozwijaniu ich zdolności, zainteresowań i twórczości. Wychowawca tak organizuje zajęcia, aby przynosiły dziecku radość, by zaspokajały jego pragnienia i możliwości. Są to zajęcia rozwijające mowę i myślenie, plastyczne, techniczne, muzyczne, ruchowe, teatralne, doskonalące zmysły, kształcące niezbędne umiejętności. Dodatkowo w ramach czesnego umożliwiamy dzieciom naukę języka angielskiego już od 2 roku życia, zajęcia z TAEKWON-DO od 4 roku życia, zajęcia informatyczne od 5 roku życia, zajęcia muzyczno-rytmiczne oraz gimnastykę korekcyjną we wszystkich grupach wiekowych.
ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR im. Marii Konopnickiej w Białymstoku
na rok szkolny 2018/19, 2019/20, 2020/21
Lp. | Nazwa programu | Autorzy | Wydawnictwo | Nr dopuszczenia |
Obowiązuje w grupach |
Nauczyciele realizujący |
1. | „Wokół przedszkola” |
Małgorzata Kwaśniewska Joanna Lendzion Wiesława Żaba-Żabińska |
MAC EDUKACJA | PWP.1/2018-21 |
Grupy 3-6 latki |
K. Romanowska A. Perkowska G. Kossakowska A. Kasiuk B. Petelska K. Piotrowska N. Zarecka |
2. | „Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków” |
Edyta Gruszczyk – Kolczyńska, Ewa Zielińska |
NOWA ERA | PWP.2/20-18-21 | 5-6 latki |
G. Kossakowska A. Kasiuk B. Petelska |
3. | „Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych” |
Edyta Gruszczyk – Kolczyńska, Ewa Zielińska |
WSiP | PWP.3/20-18-21 | 3-4 latki |
K. Romanowska A. Perkowska |
4. | „Odkryjmy Montessori raz jeszcze…” |
Anetta Albinowska Renata Czekalska Aleksandra Gaj Barbara Lauba Joanna Matczak Anna Piecusiak Joanna Sosnowska |
Oficyna Wydawnicza Impuls | PWP.4.MONTE/2018-21 | MONTESSORI |
E. Korżyńska I. Matysiak |
5. | „Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych” | Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska | Macmillan | PWP.5.ANG/2018-21 | Wszystkie grupy wiekowe | M. Karpińska |
6. | „Program wychowawczo – profilaktyczny Przedszkola Niepublicznego nr 1” |
B. Petelska K. Romanowska A. Perkowska |
Program własny | PW.6/2018-21 | Wszystkie grupy wiekowe | Wszyscy nauczyciele |
PROGRAMY PROFILAKTYCZNE:
- „Wiem, czuję, rozumiem. Wychowanie do wartości”
- „Ratujemy i uczymy ratować”
- „Sieci@ki”
- „Trening umiejętności społecznych”
Lp. | Nazwa programu | Termin realizacji |
Odpowiedzialni/ koordynatorzy |
Grupa |
1.
|
„Wiem, czuję, rozumiem” – wychowanie do wartości
|
cały rok |
wychowawczynie |
3 – 6 latki
|
2. |
”Ratujemy i uczymy ratować” |
1 x w półroczu
|
mgr Agata Perkowska mgr Edyta Bruczko |
6 latki 5 latki Montessori |
3. |
Treningu umiejętności społecznych
|
cykl spotkań |
mgr Barbara Puciłowska – psycholog |
Myszki 5-l.
|
4. |
„Sieci@ki”
|
cykl zajęć
|
wychowawczynie |
5 – 6 latki
|
NASZE PRZEDSZKOLE oferuje również bogaty kalendarz uroczystości i imprez otwartych z udziałem rodziców. Organizujemy całodniowe wycieczki, wyjścia do teatru, kina, muzeum oraz zapraszamy wiele ciekawych gości: aktorów, muzyków oraz autorów literatury dziecięcej. Nasi wychowankowie biorą czynny udział w różnorodnych konkursach i przeglądach dla dzieci.
Mamy nadzieję, że nasza strona internetowa przedstawi Państwu, wszystko to, co się dzieję w naszym wesołym przedszkolu. Serdecznie zapraszamy do wpisywania się w księdze gości oraz do obejrzenia galerii zdjęć z uroczystości, imprez i wycieczek przedszkolnych odbywających się w ciągu roku. Zainteresowanych naszym przedszkolem Rodziców zapraszamy do odwiedzenia naszej palcówki.
Czekamy na Was!
I. WIZJA PRZEDSZKOLA
OBRAZ ABSOLWENTA
• Absolwenci przedszkola są dobrze przygotowani do podjęcia nauki w szkole.
• Nauczyciele przygotowując wychowanka do szkoły-integrują proces wychowawczy i dydaktyczny.
• Wychowankowie posiadają umiejętności kluczowe, które zapewniają im osiągnięcie sukcesu w szkole.
• Absolwenci potrafią porozumiewać się z dorosłymi i sensownie funkcjonować w sytuacjach zadaniowych.
OBRAZ KADRY
• Wszyscy nauczyciele zatrudnieni są zgodnie z kwalifikacjami.
• Dyrektor dba o systematyczny rozwój jakościowy placówki.
• Pracownicy przedszkola podnoszą swoje kwalifikacje zgodnie z planem rozwoju przedszkola.
• Nauczyciele organizując proces uczenia się dopasowują go korzystnie do rzeczywistych potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka.
• Nauczyciele intensywnie wspomagają dziecko w rozwijaniu umiejętności społecznych i kształtują odporność emocjonalną na sytuacje trudne.
• Klimat przedszkola sprzyja efektywnej pracy.
OBRAZ BAZY PRZEDSZKOLA
• Przedszkole jest przyjazne dziecku i jego rodzicom.
• Baza i wyposażenie zapewniają pełną realizację zadań przedszkola.
II. MISJA PRZEDSZKOLA
Myślą przewodnią naszej misji jest przesłanie znanego felietonisty, szanowanego człowieka Roberta Fulghum, który pisał, jak ważne są w życiu proste prawdy poznawane właśnie w grupie przedszkolaków:
• Dziel się z innymi
• Bądź fair.
• Odkładaj rzeczy w miejsca, skąd je wziąłeś.
• Nie bij.
• Sprzątaj po sobie.
• Nie bierz rzeczy, które nie należą do ciebie.
• Przeproś, jeśli kogoś uraziłeś.
• Umyj ręce przed jedzeniem.
• Nie zapomnij spuścić wody w toalecie.
• Żyj w równowadze – naucz się trochę i pomyśl trochę, i maluj, i rysuj, i potańcz, i pograj i popracuj każdego dnia trochę.
• Kiedy wychodzisz uważaj na ruch uliczny.
• Dostrzegaj wszystkie cuda tego świata.
Stawiamy więc na wychowanie – celowe i systematyczne wzmacnianie zachowań pożądanych i osłabianie niechcianych.
Będziemy dążyć do tego, by wychowanie było wspólną podróżą dzieci i dorosłych.
Zadbamy o to, by dziecko prowadzone przez nas miało poczucie własnej wartości, w tym poczucie godności, poczucie bezpieczeństwa.
Organizując proces uczenia będziemy przestrzegać prawidłowości rozwojowych, dostosowując ten proces do rzeczywistych potrzeb i możliwości dziecka.