Rozkład zajęć – „Misie”
8:00 – 8:30 schodzenie się dzieci, zabawy swobodne indywidualne, organizowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy, inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem wymagającym wsparcia8:30 – 8:50 zabawa ruchowa lub zestaw ćwiczeń gimnastycznych porannych
8:50 – 9:00 przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne
9:00 – 9:20 śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku
9:20 – 09:30 czynności higieniczne, przygotowanie do zajęć
09:30 – 10:00 zajęcia dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej, nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka, organizowanie środowiska inspirującego, podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych, wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą
10:00 – 11:00 przebywanie na świeżym powietrzu: spacery, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne organizowane w ogrodzie przedszkolnym
11:00 – 11:30 zajęcia dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej, nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka, organizowanie środowiska inspirującego, podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych, wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą
11:30 – 11:55 zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci: tematyczne, konstrukcyjne itp.
11:55 – 12:00 czynności higieniczne przygotowujące do posiłku
12:00 – 12:30 obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku
12: 30 – 12:50 czynności higieniczne, mycie zębów
12:50 – 13:30 poobiedni odpoczynek; kształtowanie zachowań prozdrowotnych, zapewnianie dzieciom różnych form relaksu, wyciszanie za pomocą różnych technik relaksacyjnych, zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek poobiedni, realizacja pomysłów dzieci
13:30– 14:20 stwarzanie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, dowolna działalność dzieci, zabawy swobodne
14:20 – 14:30 czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do podwieczorku
14:30 – 14:50 I podwieczorek
14:50 – 15:20 organizowanie różnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka (w sali lub na powietrzu), praca indywidualna oraz dydaktyczno-wychowawcza, praca z dzieckiem zdolnym/wymagającym wsparcia, organizowanie warunków twórczej aktywności dzieci
15:20 – 15:30 czynności higieniczne przygotowujące do podwieczorku
15:30 – 15:50 II podwieczorek
15:40 – 16:00 rozchodzenie się dzieci do domu, sprzątanie sali, porządkowanie półek indywidualnych, zabawy inspirowane przez dzieci